Sunday 5 October 2014

COVENT GARDEN

Etter et veldig forsinket fly i går, fikk vi endelig besøk av foreldrene mine! Det var utrolig koselig å møte de igjen i går, etter å ha vært borte fra dem i 1-2 måneder. Siden de ikke kom hit før sent på kvelden, fikk vi ikke tid til å gjøre noe før i dag. Vi stod opp tidlig for å være med på hotellfrokost i dag morgens, en skikkelig engelsk søndagsfrokost! Etter et lite besøk i leiligheten vår, tok vi toget inn til London, og tilbrakte resten av dagen der. Vi startet i nydelige Notting Hill, hvor vi kikket i søte små butikker og spiste belgiske vafler. Etter dette tok vi tuben videre til Covent Garden, et av mine favorittsteder i London.



Når jeg tar med meg foreldrene mine til Covent Garden, må jeg selvfølgelig ta de med på en av mine favorittrestauranter; Jamie Oliver Union Jacks. Basement-baren var dessverre stengt, men vi fikk et bord oppe etter kort tid, så det gjorde heldigvis ikke så mye (selv om jeg liker bedre å sitte nede i den koselige, gjemte baren). Etter litt god mat tok vi turen til Jubilee Market Hall i Covent Garden, som er et veldig koselig marked. Markedet hadde boder med flotte prints og bilder, hjemmelagde såper, vesker, klær, snop og mye annet kult! Vi elsker alle å kikke på markeder og brukt-butikker, så det ble en veldig velykket tur!


My parents plane last night was really delayed, so we did not get to do anything other than going to the hotel last night. We woke up early this morning, and joined my parents for a delicious hotel breakfast, before going back to our apartment and showing it to them. Afterwards we took the train to London, and spent the whole day in central. We started out in Notting Hill, where we looked at some cute shops and ate amazing belgian waffles. After a few hours there, we went to one of my favorite places in London, Covent Garden, for some dinner. Since we were in Covent Garden,  I really had to show my parents one of my favorite restaurants, Jamie Oliver Union Jack. Unfortunately the secret basement bar was closed, but we got a table upstairs after a few minutes, so it was all good! After dinner we went to the Jubilee Market Hall, and looked at some beautiful home made prints, photos, purses and so on. We all love markets, thrift shops and so on, so it was a really good day in London! 

What: Restaurants, shops, Jubilee Market and so on @Covent Garden
Where: Covent Garden (underground stop)
Price: Free! Shops/restaurants and so on in different price ranges

No comments:

Post a Comment