Sunday 11 January 2015

THE BEAUTY POST

Jeg får ofte spørsmål om hvilke sminke/skjønnhetsprodukter jeg bruker, og jeg finner det alltid like vanskelig å svare, fordi jeg har alltid elsket det å skifte og prøve ut forskjellige typer produkter. Jeg kan fortelle deg hva jeg har på meg akkurat i dag, eller på et spesifikt shoot, men fra dag til dag er det ikke alltid det samme jeg ender opp med. Jeg har en tendens til å plutselig forelske meg i et nytt produkt eller en ny stil, og så gjør jeg håret og sminken min slik til jeg finner noe nytt å forelske meg i. Andre dager ender jeg opp med å gjøre noe helt annerledes, det avhenger mye av humøret, antrekket og planene for dagen min. Men, over årene med å prøve ut nytt her og der, har jeg falt for noen produkter som alltid er med meg i sminkevesken, og som jeg bruker (i hvert fall nesten) hver eneste dag:

I often get asked what beauty products I use, and I always find it difficult to answer, because I have always loved changing and trying out different products. I could tell you what I am using today, or what I used at one specific shoot, but from day to day it is not always the same. When working at home, creating content for the blog or other sites such as Kabono.com, I might not wear any makeup at all. But when going out, I definitely do.

I tend to fall in love with a new product or a new style, and then I do my make-up and hair like that, until I find something new. Some days I also want to do something completely different, it really depends on my mood, clothes and plans for the day. But, over the years of trying out different products here and there, I have fallen in love with a selection of make-up products that can always be found in my make-up bag, and that I (at least almost) wear every single day:

(all the product titles are linked)

1. LANCOME - Liner Plume. Etter å ha slitt meg gjennom såre øyne etter H&M dipeyeliner for lenge (...jepp), øsnket jeg meg en skikkelig eyeliner til bursdagen min ifjor, og fikk denne av noen venninner. Grunnen til at jeg holdt ut med H&M sin så lenge er at jeg er såpass kresen på eyelinere, og jeg hadde ikke funnet noen penner som var like enkle og gode som den enda. I starten tok det litt tid å bli vandt til Lancome sin, men nå kunne jeg ikke levd uten den! Jeg bruker den nesten hver dag, og den er super enkel og god å jobbe med, anbefales virkelig!

1. LANCOME - Liner Plume. After being stuck with soar eyes from using my H&M liquid eyeliner for too long (...yep), I wished for a proper eyeliner for my birthday last year and got this from some friends. The reason why I had not changed my H&M eyeliner into something better yet, was that I am so picky when it comes to eyeliners. I know exactly how I want them, and the H&M one was the best I had found. In the beginning, it took some time to get used to my new Lancome eyeliner, but now I could not live without it! I use it almost every day, and it is so easy and good to work with, I really could not recommend this enough!

2. CLINIQUE - All About Shadow 8-Pan Palette. For bursdagen min ifjor ønsket jeg meg et nude øyenskygge palett, uten glitter. Dette var tydeligivis vanskelig og finne i butikkene ("ikke på moten"), men søsteren min fant dette fantastiske palettet fra Clinique til meg, med åtte øyenskygger i nude farger, med bare litt shimmer. Farge nummer to og tre er alltid på øyenelokkene mine, og ellers bruker jeg ofte (nesten) alle fargene når jeg skal ha mer fokus på øyenene mine. Palettet er også supert å mikse sammen med andre paletter (hvis du for eksempel vil ha mer farge/ glitter osv)

2. CLINIQUE - All About Shadow 8-Pan Palette. For my birthday last year, I wished for a nude eyeshadow palette, with no glitter. Apparently, it was difficult to find a completely matt one (no one wears that?), but my sister got me this amazing palette from Clinique, that has a selection of eight different shades with a bit of shimmer in them. Colour number two and three are always on my eyelid, and for days when I want to focus more on my eyes, I wear (almost) all of the colours, it gives such a nice look, and can also easily be mixed with other palettes  (if you would like for instance more colour/ glitter and so on). 

3. DIOR - DiorShow Maximizer. Greien min med å prøve ut nye produkter og å bytte ut hele tider, stemmer aller mest når det kommer til maskaraer. Bare noen få ganger har jeg kjøpt den samme maskaraen to ganger på rad, jeg kjøper nesten alltid en ny type når den gamle blir tom. Dette er ikke fordi jeg ikke har funnet noen jeg liker, men fordi jeg alltid har likt å prøve ut nye (det finnes jo så mange!) - og i tillegg så ser alt bra ut over min DiorShow Maximizer. Jeg vet ikke hvor mange år jeg har brukt denne nå - men det er mange! Jeg bruker aldri maskara uten å ta på denne først lenger! Jeg har naturlig ganske korte øvre vipper, men med maximizeren blir de så fyldige og lange som mulig. Hvis jeg skulle valgt ut ett favorittprodukt, måtte det bli denne!

3. DIOR - DiorShow Maximizer. The whole trying out new products and changing all the time, has always been the case when it comes to me and mascaras. Only on a few rare occasions have I bought the same mascara two times in a row, most often I always try out a new one when I run out of my old one. It is not because I haven't found any that I like, but because I have always enjoyed trying out different ones (there are so many!) - and in addition, they all look great over my DiorShow Maximizer. I don't know how many years I have used this now - but it is many! I never wear mascara without putting on this first anymore! I have natural short upper eyelashes, but the maximizer makes them fuller and the full length shows. If I had to choose one favourite make-up product, it would easily be this!

4. TOO FACED - Chocolate Soleil Matte Bronzer. Dette er gjerne favoritten til mange av dere fra før av, eller dere har i det minste hørt om den, men jeg må bare nevne den uansett. Jeg var ganske treig med å endelig prøve denne bronzeren ut, etter å slitt meg gjennom alt for mange glitter-bronzere, men nå kan jeg ikke se for meg å bruke noe annet! Den er søt, den lukter godt, den har en fantastisk rik og god farge, og den er MATTE! Jeg er lei av å ha glitter i hele fjeset mitt, jeg vil se tan og ut - ikke sparkly! Jeg elsker denne til enten en rask glow/ tan, eller en god contouring job. 

4. TOO FACED - Chocolate Soleil Matte Bronzer. This one might be a favourite to many of you, and I was even a bit slow before I finally got it, but I just have to mention it. I have tried so many different bronzers without finding the perfect one, but this is as close to perfection as I have gotten yet at least! It is cute, it smells nice, it has a great colour, and it is MATTE! I am so tired of looking like someone sprinkled glitter all over me, I want to look tan - not sparkly! I love this for either a quick tan all over or a great contouring job. 

5. MAC - Matte Lipstick "Please Me". MAC sine leppestifter, hvem har vel ikke en av dem i sminkebagen sin? Jeg har de siste årene brukt leppestift ca. hver dag, så selvfølgelig har jeg et lite utvalg av forskjellige typer, men den ene jeg alltid går tilbake til er MAC's Matte Leppestift i fargen "Please Me". For det første er den matt (du har kanskje lagt merke til min obsession med matt sminke til nå), og i tillegg har den den perfekte naturlige fargen - i hvert fall for mine lepper. Jeg kjøpte den først i 2011, og siden den har jeg brukt opp mange av den. For tiden har jeg alltid en i skolevesken min, og en i sminkebagen min, og det er alltid min "go-to"! 

5.MAC - Matte Lipstick "Please Me". Oh the MAC lipstick, who does not have one in their make-up bag? I have been wearing lipstick every single day for so many years now, so of course, I have a selection of different ones in my collection, but the one favourite that I always go back to is MAC's Matte Lipstick, in the colour "Please Me". First of all, it is matte (you might have noticed my obsession with matte make-up by now), and second of all, it is the perfect natural colour - at least for me. I first bought one in 2011, and since then I have used so many of them. I currently have one that is always in my school bag, and a second one that is always in my make-up bag, and it is always my "go-to"!

So...I am curious to know:
What are your make-up all-time favourites? Do you have any recommendations?


(and btw, please continue to tell me your favourite posts here, thanks! x)

33 comments:

  1. Replies
    1. Thank you so much lovely, you too! xx

      Delete
  2. First of all, you are absolutely gorgeous! I love the color of the dress you're wearing. This is a great post, I like the shade of that MAC lipstick and Clinique shadows are one of my favorites also. Lately I've been loving Bareminerals lip glosses and Lorac eyeshadows. I'm also addicted to Smashbox's illuminators. Beautiful blog. x, S

    www.ttgbb.blogspot.com
    Things That Glitter Beauty Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! Thanks for sharing your favorites, I'll check them out! x

      Delete
  3. What a gorgeous dress Anita! And I must definitely check this Mac lipstick! Gorgeous pink!
    ♥♥♥
    Jeanne
    http://fashionmusingsdiary.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sweetie! x I know it is great!!

      Delete
  4. Beautiful product!
    www.alessandrastyle.com

    ReplyDelete
  5. Looking so so goooood! this pastel dress is awesome and of course I do really love the MAC lipstick.

    wanna follow each other?
    http://angeliqueprefers.blogspot.gr/2015/01/liebeskind-berlin.html#comment-form

    ReplyDelete
  6. You look beautiful! I am loving that MAC lip color! Mac and revlon bitten lip stains are the only lip makeup I wear!

    xoxo

    Kaley

    My Closet Life Blog

    ReplyDelete
  7. One of my favorite bronzers! It smells amazing! xx Rena Kiss and Make Up- Beauty Blog

    ReplyDelete
  8. These product looking so good!
    Kisses

    NEW POST ONLINE

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
  9. DiorShow is great; I've tried it before as well. Nice that you have found products that you are happy with!

    www.LUXESSED.com

    ReplyDelete
  10. Thanks for the tips ;D

    The Cutielicious
    http://www.thecutielicious.com
    Federica

    ReplyDelete
  11. The Two Faced bronzer sounds great! I'm always looking for new ones to try!

    The Velvet Black // UK Style & Beauty Blog

    ReplyDelete
  12. I'm also very picky with my eyeliners. And I'm very loyal to the one that I'm using because it's everything I wanted for an eyeliner. MAC's Please Me is also one of my favorites. Love love love that shade.

    xx Janelle
    Styles & Prints

    ReplyDelete
  13. Thanks for the lovely comment on my blog...highly appreciated.

    The first pic is very catchy,love it. A Mac Matte Lipstick is a must have.

    http://pearlsprettyskin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Great products, that eyeshadow palette looks amazing!
    xxx
    S
    http://s-fashion-avenue.blogspot.it

    ReplyDelete
  15. You're absolutely stunning! I love everything about this look!!
    xoxo, Vanessa
    www.whatwouldvwear.net

    ReplyDelete
  16. You're so pretty! I really want to invest in some too faced products, have heard good things!
    Meme xx

    http://thedayinthelifeofmexoxo.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  17. Great post! MAC have lovely products, but I've never tried their lipstics.

    ReplyDelete
  18. great products!!

    www.fashi0n-m0de.blogspot.it

    ReplyDelete
  19. I love MAC lipsticks <3

    xx

    http://www.madridforniagirl.com/

    ReplyDelete
  20. ohh awesome post :) i always love reading your blog!

    mfashionfreak♥blog

    ReplyDelete
  21. so ethereal n pretty, love the look.
    Thanks so much for ur comment on my blog ! If you want we can follow each other on GFC ,Bloglovin/G+..Let me know !
    ✿thefashionflite
    ✿twitter
    ✿Bloglovin
    ✿FaceBook

    ReplyDelete
  22. I really like your blog! Very pretty! :) xx

    http://nouw.com/livetpamalta

    ReplyDelete