Tuesday 12 August 2014

BAKING LATELY

I går var det tre uker til vi flytter, og hodet mitt er blandet med stress, glede, utålmodighet og mye annet. Etter mye (ok, litt) stress med leiligheten, håper jeg fortsatt at vi får tatt over nå på fredag. Det er liksom det jeg har sitt mest fram til i det siste. Etter en uke med jobb hver dag, er det deilig å nå ha en god del fri framover. Mange av vennene mine har selvfølgelig flyttet allerede, så jeg har prøvt å være mest mulig med folk før de flytter, og det skal jeg fortsette med de neste ukene også. Noe som er herlig å gjøre enten med venner, eller når jeg har en kveld/ettermiddag alene, er å bake litt. I det siste har jeg prøvt ut noen forskjellige oppskrifter, og jeg har bakt disse to enkle og gode favorittene;

Jeg og en vennine bakte disse cookiene, ved hjelp av denne oppskriften, som var helt himmelske! Sjokolade-cookies med sjokolade og mandel biter, med litt kokos og havsalt oppå (vår versjon). Nam!

Selvfølgelig er det gøy å bake kaker og andre søtsaker, men jeg vil og bake litt mer brød, rundstykker osv. fremover. Derfor startet jeg med å bake et banan-brød i går, som jeg spiste ferskt fra ovnen med nutella og banan på. Veldig lett, veldig godt og ikke alt for usunt! Jeg brukte denne oppskriften.


No comments:

Post a Comment