Friday 6 June 2014

FRESH STRAWBERRY JUICE

Etter at jeg la ut bilde av jordbærjuicen min for noen dager siden har jeg fått flere kommentarer og spørsmål om oppskriften, og tenke derfor å legge den ut! "Fresh Strawberry Juice" er noe jeg alltid bestiller på alle restauranter og kaféer som har det i Qatar, og jeg elsker å prøve ut nye versjoner! Jeg har erfart å flere ganger sitte å drikke på jordbærsyltetøy, eller smaktløst lyserødt vann, så jeg visste jeg ville finne den perfekte oppskriften når jeg skulle lage det selv hjemme. Men, når jeg prøvte å google etter oppskrifter på både norsk og engelsk fant jeg ingenting som lignet helt på det jeg trodde. Mange av oppskriftene inneholdt sukker, appelsinjuice og andre frukter enn jordbær, og jeg prøvde med da heller bare frem på en egen oppskrift. Det ble veldig enkelt å lage, og ekstremt godt og sunt, så hvis noen en dag har lyst på en god drikk til maten i det fine været, som er litt mer spennende enn kaldt vann, sunnere enn brus og lettere enn smoothie, burde dette prøves ut!

Image and video hosting by TinyPic
De eneste ingrediensene du trenger er egentlig bare jordbær og vann, men jeg har og valgt å tilsette litt lime og fersk mynte. Jeg har prøvd å lage med både ferske og frosne jordbær, og fått best resultat med ferske. Når jeg lagde meg et stort glass med juice nå brukte jeg:

 10 ferske jordbær, delt opp i to
 1 ss fersk limesaft
 5 revne ferske mynteblader
 litt vann (ikke ta for mye, bedre å ta for lite og så heller fylle oppi med mer)

Image and video hosting by TinyPic
 Bland sammen alle ingrediensene i en blender i ca. 1 minutt. Hvis du bruker frosne jordbær kan det være litt klumper, så du kan bruke en sil når du heller det i glasset hvis du vil ha det helt klumpfritt.
 Hvis det ikke blir kaldt nok med ferske bær, kan du tilsette litt isbiter.
Image and video hosting by TinyPic
 Pynt med jordbær og mynteblader, og nyt!

Det er en enkel oppskrift med få ingredienser, i tillegg til å være veldig sunn og frisk. Perfekt for studenter på budsjett! Har tenkt på å legge ut flere "studentoppskrifter" fremover hvis folk er interesserte i det, f.eks. hver fredag? Ha en super helg!

No comments:

Post a Comment