Friday 2 January 2015

OUTFIT: FLUFFY PINK


Så Lana Del Rey fan som jeg er, måtte jeg selvfølgelig eie et plagg  fra hennes H&M AW12 kolleksjon. Når jeg så gjennom den, falt jeg umiddelbart for den enkle, klassiske og super søte rosa genseren. Rosa har alltid vært en av mine favorittfarger, men jeg har aldri elsket ideen om å ha på meg for mye rosa klær de siste årene. Men denne genseren ble et stort unntak, og så myk og søt som den er ble det virkelig "kjærlighet ved første blikk". Kolleksjonen solgte selvfølgelig ut ekstremt fort nesten overalt, spesielt denne rosa storfavoritten, men heldigvis fant foreldrene mine en i Qatar til meg. Jeg har alltid fasinert meg over hvordan samlingene som selger ut overalt i minutter, ser ut til å ikke selge like raskt i Qatar. Det føltes i hvert fall slik da jeg bodde der, kanskje det har endret seg?

Det jeg elsker med denne genseren, er at det gjør så mye ut av seg, både på grunn av fargen og stoffet. Så selv om det passer fint til et skjørt eller over en kjole, er det også helt akseptabelt og moteriktig (etter min mening) å matche den med noe enkelt, som for eksempel favoritt jeansen din. I mitt tilfelle er favoritt jeansene mine disse fra River Island (som jeg allerede har vist i forskjellige varianter i tidligere outfit-innlegg), som også heter "Lana"! Tilfeldig? I think not. 

Being the Lana Del Rey fan that I am, I of course had to own a piece from her H&M AW12 collection. Looking through it, I immediately fell in love with the simple, classic and super cute pink sweater. I have always loved pink as a color, but never really loved the idea of wearing too much pink myself. Always having "all black everything" as a go to, pink is not really the first color that comes in mind when planning an outfit/ shopping. But this sweater is just so cute and classic, it goes with everything, and is of course extremely soft, so it was just one of those "love at first sight" things. It did, of course, sell out extremely quickly almost everywhere, but luckily my parents found in Qatar for me. I always love how the collections that sell out everywhere in minutes, seems to not sell as quickly in Qatar. At least it felt like that when I lived there, maybe it has changed?

What I love with this sweater, is that it does so much just by itself, both because of its color and fabric. So, even though it fits nice to a pretty skirt or over a dress, it is also perfectly acceptable and fashionable (in my opinion) to just pair it with something simple, like your favorite jeans. In my case, my favorite jeans are these ones from River Island (which I have worn in different colors on quite a few outfit-posts already), who also happen to be named "Lana". Random? I think not.

H&M Sweater - River Island Jeans 

Location: Vangen, Haugesund
Photography and Editing: Anne Marthe Widvey
MUA: Anita Fosen

No comments:

Post a Comment