Tuesday 4 November 2014

VICTORIA AND ALBERT MUSEUM


South Kensington er et perfekt sted hvis du vil besøke litt gratis museumer når du er i London, noe jeg virkelig anbefaler - nevnte jeg at det er gratis?! På søndag tilbrakte jeg og Georgina hele formiddagen på å gå rundt V&A, vi så mange forskjellige fantastiske utstillinger og tok en del bilder på veien. V&A er verdens største museum for dekorativ kunst og design, så det er mer enn nok å kikke på! Dette var min første gang på dette museumet, men ikke min siste; jeg har allerede booket billeter til Alexander McQueen Savage Beauty ustillingen i mars, og kanskje jeg tar meg enda en tur før det. V&A har mye kunst og design å by på, og museumsbygget i seg selv er verdt besøket. I midten finner du en herlig utehage, med en liten kafé, hvor vi tok noen bilder og kikket litt når regnet stoppet. På onsdag skal jeg besøke litt flere museumer, det er så mange å besøke her i London.

South Kensington is a great spot if you would like to visit some free museums in London, which I really recommend you to do - did I mention it is free?! On sunday me and Georgina spent the whole morning and day walking around the V&A museum, looking at different exhibitions and taking lots of photos. V&A  is the worlds largest museum of decorative arts and design, so there is plenty to look at! This was my first time at the V&A, but not my last! I already know I am going back in march (I have booked my ticket for the Alexander McQueen Savage Beauty exhibition), and maybe I will take another trip earlier as well. V&A has a lot of great art and design exhibitions, and the museum itself is so breathtakingly beautiful! It also has a beautiful outside garden, where we took some photos and had a look. On wednesday I will visit a few more museums, there are so many to visit here in London. 



What: Victoria and Albert Art and Design Museum
Where: South Kensington (you can walk in from the South Kensington underground station)
Price: Free!!! (...although some of the bigger/exclusive exhibitions may require a ticket/membership)

No comments:

Post a Comment