Thursday 25 September 2014

JOURNALISM WEEK 1

Det er kanskje bare torsdag, men jeg er ferdig med første skoleuken min allerede, og har helg! Denne uken har vært mest introduksjoner og informasjon, men det har vært en veldig bra start. Jeg har 4 fag dette halvåret; Creative Environment, News Media og Producing & Debating Journalism som er "core modules" som alle journalistikk elevene (single honours) har, og English for Academic Study som jeg har valgt som mitt "optional module". Dette første året velger vi et fag, og i tillegg kan vi ta et ekstra, som extra credit. Jeg valgte English for Academic Study fordi lærerne våre anbefalte internasjonale studenter å ta det, og jeg tror jeg kommer til å få mye ut av det fremover. I tillegg valgte jeg å ta Arabisk som extra credit, men det var dessverre fult allerede når jeg fikk valgt det (det var litt problemer når jeg skulle velge fagene mine...), men jeg står på venteliste og er registrert i faget, så jeg håper jeg får en plass! De fleste jeg vet om har valgt enten et språk eller "Shorthand" som sitt "optinal module", men vi kunne og velge "Media, culture and identity" og et business fag.

4 fag er ikke akkurat så mye, og det utgjør heller ikke så mye på timeplanen min. Jeg er veldig fornøyd med timeplanen min; jeg har fredag fri, starter sent på mandager, og er ferdig 10 på torsdager. Dette betyr altså at jeg har helg fra klokken 10 på torsdager, til klokken 1 på mandager. Selvfølgelig er det en grunn til at vi har så mye fritid; selvstudie. Dette faget/ alle fagene på skolen generelt, er lagt opp til at vi skal bruke mye tid på selvstudie. Etter hvert blir det nok mye lesing, skriving og annet, men til nå har vi ikke akkurat så mye å jobbe med.

Jeg tenkte å skrive et Q&A innlegg snart, siden jeg har fått litt diverse spørsmål her og der på kommentarer som jeg ikke har svart på, så hvis du lurer på noe (om studiet, skolen, flyttingen, leiligheten, London eller whatever), legg igjen en kommentar med spørsmålet her!


It is only thursday, but my weekend started at 10am today! This first week of school has been mostly introductions and information, but it has been a really good start. I have 4 subjects until Christmas, Creative Environment, News Media, Producing & Debating Journalism and English for Academic Study. I also signed up for Arabic, as an extra credit, but it was full already! But I am on a waiting list, signed up for the course, so hopefully I will get a place. We get to choose one Optional Module this year, and most of the people I know either chose a language or "Shorthand", but we also had a few other modules to choose from. 4 modules is not really a lot, and my timetable has a lot of open spaces. I am so lucky to have friday of, and my first on monday does not start until 1pm, so I have a really long weekend! Of course the free time is not just "free time", but time that is supposed to be used at studying. But for now we don't have that much work or reading to do, so I am really enjoying some time of, after a week filled with partying and so much to do. 

I am also thinking about doing a Q&A soon, since I have gotten a few different questions in some comments lately, that I have not answered. So, if you have any questions (about my course, Roehampton, our apartment, London or whatever), ask me here in a comment!


No comments:

Post a Comment