Monday 18 August 2014

UNI: MAKING FRIENDS

Jeg er vandt med de fantastiske jentene mine fra klassen, håper jeg får noen like gode og fantastiske venner på Roehampton!

Jeg tror alle gruer seg litt til å møte opp første skoledag, uten å kjenne noen. Uansett om du starter på en skole med 8000 elever (som meg) eller ikke, så vet du jo at du kommer til å få deg masse fantastiske venner etter hvert! Men, du vil jo helst ha noen å være med første skoledag, sant? Det er faktisk ikke så veldig vanskelig, uansett om du skal flytte til et annet land eller ikke. Det viktigste tipset jeg kan gi dere er å være aktive (på facebook osv) og open minded når det kommer til folkene du blir kjent med, i tillegg til å være med på mest mulig av fester og andre events. Så enkelt! De personene du snakker med før skolestart er kanskje ikke de du kommer til å være mest med resten av årene dine der, men det er viktig at du gir alle en sjangse og bare blir kjent med flest mulig! Jeg er ganske sikker på at flesteparten av skolene i England osv. hvertfall har en "Freshers gruppe" eller noe lignende på facebook, hvor du kan finne folk fra klassen din/ hallen din/ eller bare andre freshers! Her er det viktig å være aktiv, kommentere og snakke med folk, og dermed få deg venner! Bare tenk på at alle er i samme situasjon som deg og ønsker å bli kjent med folk, så ikke vær redd for å ta kontakt! Jeg har selv snakket med mange freshers, både fra klassen min og andre, og vi har planlagt å møte før skolen starter, vorshe og velge antrekk sammen, gå sammen på freshers-events og sove hos hverandre etter freshers (siden jeg bor off-campus). Alle er ekstremt hyggelige og åpne, og det er utrolig gøy å bli kjent med de! Noen av de har jeg kontaktet, og noen har kontaktet meg. Det viktigste er bare å prøve å snakke med folk og være aktiv, sånn at du heller får "for mange venner" i steden for "for lite"/ingen.

Making friends at UNI, everyone's biggest concern right? You know you're going to make a lot of friends at a UNI with over 8000 students, but you kind of want a lot of friends for the first day though, right? Well, it's really not as hard as it may sound. My tip to you is to be as active (on Facebook and so on)  and open minded as possible, and attend as many social parties and other hang outs as possible. I can't guarantee you that the people you hang out with the first couple of days will be your bffs later at UNI, but it's important to just give them all a chance and the benefit of the doubt, and get to know as many people as possible! I am pretty sure almost every UNI has a fresher page on Facebook, where you can find your classmates/flatmates/ or just get to know some random freshers! Be active, comment and make friends! Add lots of people as your friend, and just chat with them! Everyone wants to get to know people and not be alone, so don't be scared! I have talked to a lot of freshers, both from my class and others, and talked about meeting up before school starts, pre-drinks before fresher events and crashing in their flat (since I'm living off campus). Everyone is so nice and open for everything, and I can't wait to meet them all! Some of them I have contacted, others have contacted me. Just do it, it's better to make "too many friends" than too few/none.


No comments:

Post a Comment