Monday 23 June 2014

MEXICANO, PAMPANO

Hvis jeg skulle valgt tre favorittsteder i Qatar, tror jeg det måtte ha blitt Villaggio (mitt favorittkjøpesenter), Souq Waqif ("gamle byen" i Qatar med så mye kultur og god mat) og The Pearl. I løpet av årene jeg har bodd/ reist her i Qatar har jeg prøvd ut mange av restaurantene som har kommet og gått på The Pearl, men en restaurant har hele tiden vært der og blitt forbigått. Pampano ser ut til å være en fiskerestaurant med et stort akvarium fult med skumle fisker (det var det jeg så for meg i hvert fall), men det er egentlig en fantastisk mexikansk restaurant!

Image and video hosting by TinyPic

Etter litt soling, bading og shopping i dag, ble det middag på Pampanos på The Pearl, og jeg må nok innrømme at dette er en av mine favorittrestauranter etter denne middagen. Restauranten er mexikansk og har retter som fajitas, tacos, enchiladas og burritos på menyen. Jeg prøvte ut en kylling-taco med ananas, koriander, løk og ost, som var helt nydelig! Jeg valgte å drikke en virgin-mojito (det er, dessverre, ikke alkoholservering på The Pearl) til maten, noe jeg følte passet ekstremt godt til det meksikanske. Mojitoen var fantastisk, og det samme var tacoen, nachochipsen og den hjemmelagte salsaen vi fikk som forrett, bønnene og risen som kom til tacoen og desserten. Taco retten var nemlig ikke en så stor porsjon med mat som alltid pleier å møte meg her nede, en porsjon som kunne vært beregnt til tre av meg og som gjør at jeg ikke får pittelitt plass til dessert, men såpass mye at jeg spiste opp alt, og fortsatt hadde plass til litt søtt. Så vi bestilte en porsjon med churros på deling, noe som gav ca. 2 churros til hver, noe som var akkurat perfekt. Churrosene kom med tre forskjellige sauser til dipping, og var veldig gode, de og! Alt i alt ble jeg så fornøyd med restaurantbesøket, at jeg bestemte meg for at jeg måtte skrive et blogginnlegg om det, så ja, veldig fornøyd!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Hva: Pampanos. Mexikansk restaurant med mexikanske forretter, hovedretter, desserter og mocktails. 
Hvor: The Pearl, Doha.
Pris: 55 QR for min tacosrett, rundt 220 QR (ca. 350-400 NOK) for tre hovedretter, tre drikker og en dessert.


No comments:

Post a Comment