Thursday 5 February 2015

LONDON SNOW

Når jeg var hjemme i Norge, begynte det magisk nok å snø på julaften, og hver dag jeg brukte der ette det, var det et tykt lag med hvit snø på bakken. Når jeg da kom tilbake til London, var alle sjalu på oss norske som hadde hatt snø i julen, siden de hadde ingenting, eller på pittelitt selv. Men denne uken har det snødd annenhver dag, og når jeg ser ut vinduet mitt nå daler snøen ned. Den eneste forskjellen er at "snø" her, er ikke den samme opplevelsen som jeg hadde i Norge. Der var det nemlig Disney-eventyr lignende, med et tykt hvitt lag og solen som fikk det til å glitre. Her viser det bare så vidt, fordi det dekker ikke mye, og det er borte igjen etter noen få timer. Været gjør det og nesten umulig å få tatt fine bilder ute, og jeg som har så mye å vise dere! Ja, jeg lengter etter sol og palmetrær, men jeg lengter også etter den tykke nydelige snøen, hvis vi først skal ha snø, for dette er det ikke...

When I was back in Norway, it magically started snowing on Christmas Eve, and every day I spent there afterwards, there was a thick coat of snow covering the ground. When I then came back to London, everyone here envied us Norwegians, because there had been either none, or just a tiny bit of, snow here. But this week, every other day has been a snowy one. The only difference is that "snowy" here, is not the same snowy I experienced in Norway. In Norway it was Disney-fairytale like, with a thick white layer, and the sun making it glitter. Here it barely shows, because it does not cover much, and it goes away within a few hours. This weather also makes it almost impossible to take photos (the photos underneath are from back home), when I have so many things I want to show you! Yes, I do long for the sun and palm trees, but I also long for a thick white snow, because this is not it...



Photos from back home
Dress: Jane Norman
Location: Vangen, Haugesund
Photography and Editing: Anne Marthe Widvey
MUA: Anita Fosen

12 comments:

  1. wow these are absolutely stunning photos! you look like a dream. the colour of the dress is divine too! :)

    Metallic Paws

    ReplyDelete
  2. This post is incredible!! You look like a princes!

    ReplyDelete
  3. Åh vilka vackra bilder på dig :-) Kram

    ReplyDelete
  4. ahhhh i love this! so pretty! you must be cold lol

    xo
    www.caseyscollection.blogspot.com
    @caseyscollection

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! haha, not to cold actually! x

      Delete
  5. Wow, these photos are gorgeous, and that dress is absolutely amazing!

    http://ourruins.com

    ReplyDelete
  6. wow, beautiful pictures, your dress is gorgeous too!

    ReplyDelete