Sunday 12 October 2014

LONDON FOOD: THE BREAKFAST CLUB

Jeg har aldri vært fan av å spise brødskive med pålegg på tidlig på morgenen, men når jeg har tid til å lage meg noe litt mer spennende (noe jeg som oftest tar meg tid til), er frokost lett favorittmåltidet mitt! Hotellfrokost er alltid det beste med å bo på hotell, pannekaker og bacon til middag har alltid vært en favoritt, og hver gang jeg reiser en plass med Paul er frokosten der noe jeg må få med meg. Derfor hadde jeg gledet meg veldig til å prøve ut The Breakfast Club, en kjede som serverer frokost hele dagen.

Vi gikk av toget på London Bridge i går, og endte opp på restauranten der, men The Breakfast Club har 5 forskjellige lokaler rundt i London, så du kan alltid finne en nær der du er. Kjeden er selvfølgelig blitt veldig populær opp igjennom årene, og vi fant fram når vi såg en lang kø. Vi stod ute i kø i kanskje 10-15 minutt, noe jeg egentlig ikke synes var så verst, men etter vi hadde kommet inn ble køen mye lenger, så jeg anbefaler å tenke litt over når du har tenkt å gå der, ikke gå midt i lunsj-tidene osv.

Når vi endelig kom oss inn fikk vi et lite søtt bord og hver vår meny, og etter ikke så lang tid var vi klare til å bestille (jeg hadde sitt på menyen på nettsidene deres allerede, og visste hva jeg ville ha). Vi bestilte hver vår pannekakerett - jeg med vaniljekrem og bær, og Simon med bacon. I tillegg bestilte vi en pitcher med fersk appelsinjuice til å dele, og det er jeg virkelig glad for; det er nok den beste ferske appelsinjuicen jeg noen gang har smakt! Juicen kom ganske fort, men dessverre tok det ganske lang tid før vi fikk maten vår. Jeg brukte tiden på å ta bilder av alt det kule rundt i restauranten, så det gikk heldigvis greit.

Når vi endelig fikk maten vår, skjønte vi at det var verdt ventingen. Vi fikk en stor stack med pannekaker (4-5 stk), og et hav av tilbehør (se den store klatten med vaniljekrem!!). Pannekakene var utrolig gode og fluffy, skikkelig amerikanske, og vaniljekremen og bærene var virkelig toppen over i'en. Friske bær og en hjemmelaget fantastisk vaniljekrem gjorde det til en søt frokost, mens juicen hjalp til å gjøre det litt mer syrlig - en perfekt kombinasjon. Jeg var veldig fornøyd med valget mitt av pannekaker, men neste gang jeg går dit tror jeg at jeg vil prøve noe annet; bare fordi menyen er full av godsaker. På bordene rundt meg så jeg folk med egg og bacon, french toast, full american og mye annet godt på tallerkene, og det fikk meg virkelig til å ville gå dit igjen og prøve noe annet!

I have always been a breakfast person, with a huge love for eggs, pancakes, waffles, french toast, full american and so on. Therefore I have really been looking forward to trying out The Breakfast Club here in London, and yesterday I finally got to do it! We took the train to London Bridge, so we went to the London Bridge Location, but The Breakfast Club has 5 different locations, so there will always be one (quite) close to you. The Breakfast Club has become really popular, and we spotted the queue almost before we saw the restaurant itself. We did not really have to queue too long, 10-15 minutes, but unfortunately we waited a lot longer for our food. I spent most of the waiting time taking pictures of the beautiful and detail rich location, so I did not mind too much.

When we finally got our food - Pancakes with bacon and Pancakes with Berries and Vanilla Cream + a Fresh Orange Juice Pitcher - it was well worth the wait. The american pancakes were fluffy and delicious, the vanilla cream and berries were so fresh and sweet, and the orange juice was the best and most fresh orange juice I have ever tasted! I was really pleased with my choose of food, but if I go there again I think I would like to try something else, just because they had so much yummy stuff to offer! I saw people eating delicious looking eggs, bacon, french toast, smoothies and so on, and I really want to go back sometime and try something else as well!

* Instamoment: *
Follow me @anitafosen for more Instagram updates

What: The Breakfast Club
Where: 5 Different Locations, we went to the one with London Bridge (11 Southwark Street, SE1 1RQ)
Price:  £££££  (£25 for our breakfast (2 pancake dishes and a orange juice pitcher),   £7-10 for most of the breakfast dishes)

2 comments:

1. Tar du med deg speilreflekskameraet over alt? Eller tar du mobilbilder til blogg innlegget av og til?

ReplyDelete
    Replies
    1. Tar som oftest med meg speilrefleksen når jeg har planer om å ta bilder/vet jeg skal noe, ellers tar jeg med meg det lille kompakt kamera mitt! (http://thestylishcupcake.blogspot.co.uk/2014/07/my-photo-equipment.html) :)