Sunday 29 June 2014

SHAKE SHACK // DREAM SHACK

Image and video hosting by TinyPic

Når jeg var i New York sommeren 2011 kjørte vi forbi en restaurant hvor det var kø langt nedover gaten ut av døren. Jeg skjønte ikke hvorfor alle disse folkene absolutt skulle spise her når det var så mye å velge i, men etter å selv ha prøvd den samme burgerplassen litt over 2 år senere, i Dubai, angrer jeg litt på at jeg ikke stilte meg i den køen selv. Jeg prøvde Shake Shack første gang i Dubai høsten 2013, og vi endte opp med å spise der 3 ganger. Heldigvis finnes også denne burgerplassen i Qatar nå, på mitt favorittkjøpesenter. Så når jeg var i Qatar nå, måtte jeg selvfølgelig innom der!

Shake Shack er en amerikansk burgerkjede, som er en mellomting mellom McDonalds og dyrere burgerplasser. Prisene er veldig rimelige og maten er ekstremt god, men hamburgerne er i litt mindre porsjoner enn på andre restauranter, og det hele har et litt mer "fast-food"-preg over seg. Det er ingen tallerker og ingen glass, men brett med pappkrus og papir. Du står i kø for å bestille, ingen kommer for å  ta ordren din. Men, det er noe helt annet enn McDonalds på smak; kjøttet er skikkelig kvernet og grillet på kjøkkenet, og det er fersk tomat og salatblad til tilbehør på burgeren, i tillegg til den fantastiske Shack-sausen. Pommet fritesen er hjemmelaget og veldig god, enten med eller uten ostesaus på. Menyen er ikke den største - det er noen forskjellige burgere, hot dogs og fries, i tillegg til brus, milkshake eller annen drikke og noen forskjellige desserter -, men det er enkelt og godt. Jeg pleier å ha den originale shack-burgeren, fries (med eller uten ost) og en cola eller en milkshake, og synes dette er et perfekt måltid, både i mengde og pris. Nå hadde de også fått noen nye desserter som vi prøvte ut, is og pai mikset sammen med bær eller fruktsmak, noe som var veldig godt!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Hva: Shake Shack, amerikansk fastfood burgerplass. 
Hvor: Villaggio, Doha.
Pris: Veldig rimelige priser, vi betalte 132 QR for tre burgere, en cheese-fries, to brus og en strawberry-lemonade.


No comments:

Post a Comment